YHTEISTYÖSSÄ


Digitalisointi parantaa sekä potilaan että terveydenhuollon ammattilaisen arkea

-- (elisa.jpg)

Elisa on innolla mukana CleverHealth Networkissa kehittämässä suomalaista terveydenhuoltoa. Yhteistyö muiden terveysteknologiayritysten ja HUSin kanssa luo erinomaiset puitteet digitaalisten terveysratkaisujen kehittämiselle sekä Suomessa että kansainvälisellä tasolla. Elisan vankka kokemus terveydenhuollon prosessien digitalisoimisesta tietoturvallisesti sekä digitaalisten palveluiden kehittämisestä palvelumuotoilun keinoin ovat oivallinen lisä CleverHealth-ekosysteemissä konkretisoituvaan osaamiseen.

Lähes kahden vuosikymmenen kokemus terveydenhuollon palveluista

Jo lähes kaksikymmentä vuotta Elisa on ollut mukana ratkaisemassa terveydenhuollon haasteita. Tällä hetkellä Elisan järjestelmät tukevat yli miljoonan suomalaisen terveydenhuoltoprosesseja. Kokeneet asiantuntijamme ovat avainasemassa, kun uusia terveydenhuoltoratkaisuita kehitetään asiakkaan tarpeisiin sopivaksi ja kun käyttöönotto halutaan toteuttaa turvallisesti ja tehokkaasti.

– Elisan visio on tulla arvostetuksi kansainväliseksi digitaalisten palveluiden tarjoajaksi ja erinomaisuuden esimerkiksi. Terveydenhuollon alalla tämä tarkoittaa konkreettisesti sitä, että haluamme olla digitaalisilla palveluilla helpottamassa sekä potilaan että ammattilaisen arkea, ja tuottaa näin merkittäviä hyötyjä sekä yksilölle että koko suomalaiselle terveydenhuoltojärjestelmälle, kertoo Elisan Terveydenhuollon ratkaisuista vastaava johtaja Joel Karjalainen.

Elisa Etämittaus mukana terveydenhuollon digitalisoinnissa

Nykyaikaiset mittausjärjestelmät ja datan entistä parempi välittyminen potilaalta terveydenhuollon ammattilaiselle mahdollistavat entistä vapaamman ja terveemmän elämän. Elisa Etämittaus -palvelulla voidaan seurata potilaiden hoitotasapainoa aina astman hoidosta verenohennuslääkkeiden käyttöön. Uusia mittaustyyppejä lisätään palveluun jatkuvasti. Tätä kautta potilaalla on myös entistä parempi mahdollisuus omahoitoon, eikä mittauksen tekeminen ole enää ajasta tai paikasta riippuvainen.

Uusia palveluita kehittämällä Elisa pyrkii edistämään terveydenhoitoalaa sekä potilaan että työntekijän näkökulmasta. Potilaat ovat entistä tottuneempia digitaalisten palvelujen käytössä ja suosivat mielellään digitaalista ratkaisua, jos sellainen on saatavilla. Kun esimerkiksi etämittauksen käyttö entisestään laajenee, vapautuu terveydenhuollon ammattilaisilta enemmän aikaa ja resursseja akuuteimmille potilastapauksille.

– Elisa Etämittaus -palvelu muuttaa hoitoprosessia niin, että mittaustieto saadaan osaksi hoitoon liittyvää päätöksentekoa entistä helpommin ja laadukkaammin. Uskomme kuitenkin, että vaikka teknologia mahdollistaa suuren muutoksen, ihminen määrittää sen suunnan. Haluamme olla mahdollistamassa tuota muutosta ja näin nostamassa Suomea terveysteknologian kärkimaaksi, kiteyttää Karjalainen.